Επιλογές

Ανακοινώσεις

Η Επιστημονική Εταιρεία Πολιτικής Οικονομίας (ΕΕΠΟ) εκφράζει την βαθειά διαφωνία της με τις συντελούμενες πρόσφατες αλλαγές στα προγράμματα του Γυμνασίου και του Λυκείου που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας (ΦΕΚ 2338, τεύχος Β, 15 Ιουνίου 2020 και ΦΕΚ 2265, τεύχος Β, 12 Ιουνίου 2020). Με την απόφαση αυτή ουσιαστικά εκτοπίζονται και περιθωριοποιούνται εντελώς στα προγράμματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τόσο τα μαθήματα που αφορούν την επιστήμη της Οικονομίας όσο και γενικότερα τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών.

Η εκτόπιση των μαθημάτων αυτών φτωχαίνει τις παρεχόμενες γνώσεις στους μαθητές. Ιδιαίτερα απομειώνει την ευρύτερη κοινωνική αντίληψη καθώς και την συνακόλουθη κριτική ικανότητα που χρειάζεται ένας σύγχρονος πολίτης.

Περισσότερα

Αξιότιμη κ. Υπουργέ,

με αφορμή την ανακοίνωση των νέων ωρολογίων προγραμμάτων για το Γυμνάσιο και για το Λύκειο θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε την έντονη απογοήτευση μας, τον προβληματισμό μας και την αγανάκτησή μας για τον εξοβελισμό των οικονομικών μαθημάτων και γενικότερα των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών.

Οι επιλογές σας, όπως αυτές καταγράφονται και στα ωρολόγια προγράμματα, θα έχουν ως αποτέλεσμα ο μαθητής να μπορεί να κάνει χρήση μόνο της τεχνολογίας, να επεξεργάζεται και να διαχειρίζεται πληροφορίες μέσα από δικτυακές λειτουργείες και να διαθέτει μόνο δεξιότητες. Έτσι, ο μαθητής δεν χειραφετείται αφού κυριαρχεί η επιλεκτικότητα, η εναλλακτικότητα και η αποσπασματικότητα στη διδασκαλία και χάνεται ο στόχος της μάθησης και της γνώσης. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνονται πολίτες που λειτουργούν μέσα σε μια ευέλικτη αγορά εργασίας ως αναλώσιμοι διαχειριστές πληροφοριών.

Περισσότερα
  1. Η καμπύλη ζήτησης για ένα κανονικό αγαθό θα μετακινηθεί κάτω και αριστερά αν:

(α) Αυξηθεί το εισόδημα των καταναλωτών. (β) Αυξηθεί η τιμή του αγαθού.

(γ) Μειωθεί η τιμή ενός υποκατάστατου αγαθού. (δ) Μειωθεί η τιμή ενός συμπληρωματικού αγαθού. (ε) Αυξηθεί το κόστος παραγωγής του αγαθού.

Αιτιολογείστε την επιλογή σας σε περίπου 5 γραμμές.

Περισσότερα

Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ), στο πλαίσιο εορτασμού των 100 χρόνων από την ίδρυσή του, διοργάνωσε το Σάββατο 23 Μαΐου 2020 σε συνεργασία με το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τον Πρώτο Μαθητικό Διαγωνισμό στα Οικονομικά «ΕΡΜΗΣ» για μαθητές Γ’ Λυκείου ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Ο Διαγωνισμός έγινε με εξ αποστάσεως μεθόδους όπως αναπτύχθηκαν από το ΟΠΑ και την αρμόδια ομάδα της Οργανωτικής Επιτροπής. (Λεπτομέρειες στον ιστότοπο: https://diagonismos.ermis.aueb.gr/).

Από το σύνολο των συμμετοχών τελικά υπέβαλαν έγκυρο γραπτό 518 μαθητές. Οι συμμετέχοντες στον Διαγωνισμό εξετάστηκαν στο γνωστικό αντικείμενο των Οικονομικών, όπως αυτό προσδιορίζεται από τη σχετική διδακτέα ύλη του Λυκείου, αλλά και τις ευρύτερες γνώσεις και αναφορές που περιέχονται σε άλλα παρεμφερή βιβλία του Λυκείου.  Οι πρώτοι επιτυχόντες σε εθνικό επίπεδο και σε περιφερειακό επίπεδο θα λάβουν επαίνους.

Το ΟΠΑ χαιρετίζει την επιτυχή διεξαγωγή του Διαγωνισμού, αν και έγινε σε ιδιάζουσες συνθήκες λόγω της πανδημίας και των γενικότερων περιοριστικών μέτρων. Το ΟΠΑ επιδιώκει ο μαθητικός Διαγωνισμός ΕΡΜΗΣ να καθιερωθεί ως μόνιμος ετήσιος θεσμός άμιλλας οικονομικών γνώσεων ανάμεσα στους μαθητές Λυκείου στην Ελληνική Επικράτεια.  Με τον τρόπο αυτό θα ενισχυθεί η έφεση των υποψηφίων φοιτητών στις οικονομικές σπουδές και θα δημιουργηθούν κίνητρα στην νέα γενιά, προκειμένου να αποκτήσει καλύτερη πληροφόρηση και γνώσεις για τις οικονομικές εξελίξεις.

Τμήμα Δημοσίων Σχέσεων ΟΠΑ

Περισσότερα
Top
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας. Συνεχίζοντας τη χρήση αυτού του ιστότοπου, δίνετε τη συγκατάθεσή σας για τη χρήση των cookies. More details…